De hoogste bar.

Verenigd Koninkrijk, Fort William

We spreken met Walter-Ice en Marijke af bij de terminal voor de eerste ferry. Bij het inchecken in het hotel vroegen we of het nodig is om te reserveren. Dat kan je best doen, was het antwoord, ik zal even kijken voor jullie. De eerste twee ferry's zijn al volgeboekt, pas om 12u00 is er plaats. De planning wordt gewijzigd, we rijden over de brug.

We beklimmen Ben Nevis, met 1345 meter de hoogste berg van Schotland. Nee, niet met de auto, ook niet te voet, wel met de kabelbaan. We wandelen tot het uitzichtpunt en lunchen in het hoogste restaurant van de UK.

Volgende stop zou het Glenfinnan Monument en bezoekerscentrum zijn. Hier heeft Bonnie Prince Charlie de clans samen gebracht voor de Jacobietenopstanden. Doordat we de ferry niet genomen hebben moeten we een stuk heen en weer rijden. Helaas voor niets, het parkeerterrein is helemaal vol, en je kan daar nergens anders staan. Dus keren we terug naar Fort William.

Er staat nog een wandeling naar een waterval op het programma. Een veel mooiere waterval dan die van gisteren, ook de weg er naartoe is een mooi bospad. Onderweg komen we verschillende kleine watervalletjes tegen en op het einde van het pad kom je bij de grote waterval. Die zit aan de andere kant van de rivier, je moet over een touwbrug om er te geraken.

De dag is weeral voorbij en we gaan naar de camping. Een grote, mooie camping met restaurant.