Puffin eiland zonder puffins...

Verenigd Koninkrijk, Lochinver

...of toch geen die zich laten zien!

Vanuit Tarbet, een dorp met drie huizen en een restaurant, gaan we met een RIB naar Handa Island. Er is geen aanlegsteiger op het eiland. Op een strandje wachten twee dames van Scottish Wildlife Trust ons op en geven ons uitleg. Dan beginnen we aan de wandeling over het eiland, op zoek naar de puffins. Het was een mooie wandeling, maar puffins hebben we niet gezien. Volgens Walter-Ice waren er wel andere vogels te zien. Terug bij het strand, wachten we op de boot, die heeft geen vaste uurtabel, hij komt als er genoeg wachtende zijn.

We lunchen in het restaurant naast de steiger. Dan weer verder over de NC500, door een prachtig landschap. Onderweg maken we nog een korte wandeling naar een waterval.

Vannacht slapen we, na drie nachten camping, nog eens in een hotel.

Mooi. Gelukkig goed weer!

Geert 2024-06-27 12:02:51

Toch een correctie i v m puffin eiland : er waren wel degelijk enkele papegaaiduikers (=puffins) aanwezig. Maar daarnaast talrijke alken, zeekoeten, kleine en grote jagers, noordse stormvogels, zilvermeeuw, kleine mantelmeeuw, zwarte zeekoet, Jan-van-gent, kuifaalscholver, tapuit, veldleeuwerik, graspieper, eidereend, grote stern, buizerd, bonte kraai, oeverzwaluw, scholekster en gele kwikstaart. Daarnaast nog orchideeën van de dactylorhiza groep en mooie bosjes engels gras. Prachtig!!!