Zo mooi hier !

Verenigd Koninkrijk, Kirkton of Maryculter

Gisterenavond werden we lastig gevallen door midgets, vanochtend was het zelfs nog erger. In de supermarkt waren we vergeten Smidge te kopen. Niels had ons nochtans getipt dat we dat direct moesten doen. Dus bij de supermarkt is dat het eerste wat we zoeken. Voorlopig hebben we het nog niet nodig gehad.

Vannacht heeft het geregend, dat getik op de tent is wel rustgevend en het belangrijkste . . . vanochtend was het droog. Het was vandaag een prachtige, zonnige dag.

We trekken verder de highlands in, door een adembenemend mooi landschap. Onderweg stoppen we om bij een kopje koffie van het uitzicht te genieten.

We komen langs Balmoral, het kasteel van wijlen Queen Elisabeth. Voor 100 pond mag je binnen een kijkje nemen, en voor 17,50 mag je in de tuin wandelen. We rijden er dus maar voorbij, ik maak wel snel een fotootje van de poort.

Na de picknick maken we een wandeling naar Burn O'Vat, een watervalletje. Daarna rijden we terug naar de kust, naar Dunnottar Castle.

Dit indrukwekkende, ooit onneembaar fort, ligt bovenop een 50 meter hoge rots en is aan drie zijden omgeven door de Noordzee. Het was eigendom van de Earls Marischal, ooit een van de machtigste families in Schotland.
Om er te geraken moet je 179 trappen naar beneden, dus moet je die ook weer op.

Na twee dagen camping, hebben we vanavond een hotel geboekt. Het is mooi gelegen naast de rivier.

Toch wel een beetje jaloers hoor op de kastelentocht!