Skye in the rain.

Verenigd Koninkrijk, Toravaig House Hotel

Marijke had toch wel gelijk gisterenavond, niet zozeer over de kou, maar het heeft wel veel geregend vannacht. Die regen heeft ook vandaag de hele dag aangehouden.

We maken een tour over Skye. De eerste stop, The Old Man of Storr, een imposante rotsformatie, rijden we voorbij. De rots is gehuld in mist en niet te zien. De foto is gepikt van internet.

Verder stoppen we even bij de ruïne van een kasteel en een uitkijkpunt aan zee. Bij goed weer is het hier waarschijnlijk heel mooi, nu nat, mistig en winderig.

Binnenactiviteiten zijn beter bij deze weersomstandigheden. We bezoeken whiskyTalisker, een heel mooi bezoekerscentrum en natuurlijk proeven we ook. Zij hebben ook een restaurant, waar we lunchen.

Onze volgende stop is Fairy pools, een cascade van watervallen, dat zou erg mooi zijn. Het trekt gelukkig een beetje open, zodat we een stukje kunnen wandelen. Wij dachten dat dat een afgelegen locatie was, blijkt dat erg toeristisch te zijn. We lopen precies op de Meir, en de watervallen stellen ook niet zo veel voor. Tot overmaat van ramp gaat het ook nog eens hard regenen. We zijn kletsnat als we weer bij de auto komen.

De voorspelling voor vannacht en morgenochtend zien er ook niet al te best uit. Wij hadden nochtans gezegd dat we ongeacht het weer toch gingen kamperen. Maar door de natte kleren zijn wij het die daar toch tegen opzien en een hotel willen nemen. Walter-Ice en Marijke houden voet bij stuk en gaan naar de camping.

Ons hotel heeft geen restaurant, dat zit in het zusterhotel een beetje verderop. We worden met een busje naar daar gebracht, en als we klaar zijn met eten weer opgehaald.

Wat een zalig schaap-verkeersbord. Wil ik ook!