Een speciale ferry.

Verenigd Koninkrijk, Highland

Het heeft de hele nacht en ochtend geregend en flink gewaaid. Dus, ook al was het geen goed hotel, hebben we geen spijt. De tent dicht plooien was niet leuk geweest in dit weer.

We rijden door Beinn Eighe National Nature Reserve, zelfs in de regen is het hier mooi. Rond een uur of tien trekt het open en de rest van de dag hebben we afwisselend zon en buien.

Vanuit Applecross rijden we de Bealach na Bà pas over. En daar zijn ze dan, twee herten langs de weg. Ze zijn blijkbaar het verkeer gewoon, ze grazen rustig verder.

We zijn onderweg naar Skye, dat kan over een brug, maar dat is een beetje saai. We gaan naar Glenelg, om met een speciale ferry de overtocht te maken.
Het is de laatste ferry ter wereld die met de hand gedraaid wordt. Als hij aankomt, wordt het plateau zo gedraaid dat de oprijplaten mooi op de ramp liggen, en dan mogen we erop. Oh, an invasion from Belgian landrovers, lachte de man van de ferry. Als alle auto's opgereden zijn, wordt het plateau 180° gedraaid. De overtocht duurt een kwartiertje en aan de overkant wordt er weer gedraaid.

Vanavond en vannacht blijft het droog en de wind is gaan liggen, dus kunnen we kamperen. Maar Marijke wil niet, ze vindt het te koud, dus zoeken we maar weer een hotel.

Voor alle duidelijkheid: een half uurtje nadat we de camping voorbij waren was het weeral aan regenen en dat de wind was gaan liggen is ook sterk overdreven.