Frankrijk – Normandië en Bretagne 2024.

4 sep 2024 - 21 sep 2024

Bonjour beste lezer,

In het najaar van 2024 willen wij er weer op uit trekken en besluiten naar het westen van Frankrijk te gaan. Dat doen wij met onze eigen auto.
Lang geleden hebben wij delen van de regio's Bretagne en Normandië al eens bezocht, onder andere de invasiestranden die te maken hebben met D-Day (6 juni 1944).

Nu hebben wij voor een week een woning in de plaats Cancale gehuurd. Deze plaats ligt aan de kust in het noordoostelijke deel van de regio Bretagne. Van daaruit willen wij de omgeving met de ruige kust en de talrijke Bretonse stadjes gaan ontdekken.

Op weg daar naartoe willen wij eerst een bezoek brengen aan de krijtrotsen bij de plaats Étretat aan de westzijde van de regio Normandië, langs Het Kanaal, de zeestraat tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. Daar zijn wij nog niet eerder geweest. Dat doen wij vanuit een hotel in de plaats Le Havre.

Maar voordat wij naar Le Havre gaan, doen wij de eerste overnachting in een hotel bij de plaats Rijsel (in Frans: Lille) in het noorden van Frankrijk.

De woning in de plaats Cancale is in het vakantiepark Les Hauts de la Houle (van Lagrange Vacances) en hebben wij geboekt via reisorganisatie TUI.
Vanaf huis is dat 830 kilometer rijden, waar een rijtijd van 9 uur voor staat.

Er is een video van dit vakantiepark op YouTube, zie: https://youtu.be/8KI6g9aXfGc

Afhankelijk van het weer gaan wij bekijken of wij daarna nog ergens anders naar toe gaan deze vakantie.

(Aanvulling 14-09-2024: omdat wij beiden genoeg vakantie hebben gehad, zijn wij na een week in Cancale te zijn geweest terug naar huis gegaan.)

Andere reisverslagen.

Reisverslagen van een aantal van onze andere reizen zijn te vinden onder de link:
Dutchmarco

Veel leesplezier, Marco en Rina (M&R).

(Disclaimer: aan deze website kunnen geen rechten worden ontleend.
Gegevens en prijsniveau uit 2024.)

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Menrbijtjes volgen

Ontvang een email zodra Menrbijtjes een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis