Verkoeling aan zee

Italië, Ispica

Eigenlijk zouden we een aantal oude barokstadjes bezoeken, dat hebben we ook wel gedaan, zij het enigszins aangepast want ohh wat is het nog steeds heet!
De meeste stadjes die we willen bezoeken liggen tegen de berg aangeplakt en kun je alleen lopend en met steile trappen ontdekken en dat is niet te doen nu.
Toch willen we die mooie plekjes niet overslaan dus we proberen er wat van te maken.
Zoals in Noto waar we op een terrasje terecht kwamen waar vernevelaars onder de parasols hingen, heerlijk!

Ook in Noto zagen we een tuktuk staan, en vroegen een man die ernaast stond of die van hem was want we wilden graag terug gebracht worden naar de camper.
De man floot riep een man aan de overkant die de eigenaar bleek te zijn en die wilde ons wel wegbrengen.
Een vriend ging mee en we hebben sterk de indruk dat er nog nooit een toerist achter in zijn wagentje had gezeten.
Luid toeterend en zwaaiend naar alle locals wijzend naar ‘zijn gasten’ reden we door Noto terug naar de camper. We hadden alle vier plezier voor 10.

In Sciacca is een thermaal bad zo lazen we, nou dat is niet tegen dovemansoren gezegd, daar houden we van dus wij op zoek….
We hebben het gevonden, een groot terrein compleet met hotel en botanische tuin, en dat allemaal ….. achter een groot hek en zo te zien al jàren dicht helaas.

En als we het dan toch over frustratie hebben….
Op de camping in de buurt van Marsala aangekomen was het eindelijk wat koeler, nu nog 29 graden en dus konden de fietsen er weer eens af om naar de 10 kilometer verder gelegen stad te fietsen.
Wat Piet ontdekte was niet leuk het fietsenrek is eigenlijk onbruikbaar, één van de banden is afgebroken dus de boel is na ons stadsbezoek met sjorbanden aan elkaar gehesen, dat maakt fietsen de rest van de reis erg lastig.

Maar we kunnen erom lachen en vermaken ons nog prima.
Laatste bestemming op Sicilië was Palermo.
Een verrassende binnenstad met veel mooi gedecoreerde oude gebouwen en de smalste straatjes.

En nu op weg naar Napels.
De boot op was een avontuur op zich, van alle kanten werden aanwijzingen geschreeuwd maar in allerlei verschillende richtingen, vooruit achteruit beetje naar links nee helemaal naar rechts en na veel vijven en zessen waren de mannen het eens en werden we in een gaatje geperst vanwaar we alleen kruipend onder containers door weg konden komen!
Het is 12 uur varen, morgen als we wakker worden komen we aan en gaat ons avontuur weer verder.

Hahahaha kruipend onder de containers door 😂😂

Karlijn 2024-06-28 10:35:21

WOW ...wat een mooie reis maken jullie. En dat ....ondanks de hitte. Genieten bij jullie verhalen en foto's. Liefs

Marjan 2024-06-28 10:56:54

Wat mooi allemaal en wat een prachtige foto’s ondanks dat het zo warm is zien jullie hele mooie dingen, Veel plezier nog

CorWilmareisdagboek 2024-06-28 11:18:29

Wat een prachtige foto's en wat een mooie reis maken jullie!!!! Hoop dat de temperatuur wat minder wordt,nog een hele goede reis verder,we genieten van jullie verslag en de foto's,h gr Jan en Berber🥰

Berber 2024-06-28 12:15:22

wat een plaatjes en avonturen weer. Jullie beleven, wij genieten. Wel jammer van de fietsen.

marjatta 2024-06-28 14:41:25

Nou, wat jammer en balen van het fietsenrek. Wat is er gebeurd? Gelukkig nog wel genoeg te zien en te doen. Mooie foto’s!

Kim 2024-06-28 18:54:57

Het wordt nóóit saai bij jullie hè! Jullie zien wel veel moois! Groetjes en geniet!!

Marianne 2024-06-29 14:19:52

Wat een schitterende reis, en prachtige foto's. Hopende dat de temperatuur iets luchtiger wordt, wens ik jullie nog een prachtige voortzetting van de reis toe. lieve groeten Annie