Van Krka naar een ouderwetse grenspost

Kroatië, Grad Skradin

Verder, langs die prachtige kust naar de Krka watervallen.
Vlak naast het park konden we achter een hotel staan met alle gemakken van een camping en aan de overkant konden we zo op de bus stappen die ons naar de ‘Stradinski Buk’ bracht. Het is hier werkelijk prachtig en we besloten de boot te nemen om het verdere park te ontdekken.
Dat bleek een aanfluiting.
We zaten een uur in de boot met nauwelijks uitzicht om uit te komen bij een weliswaar mooie maar kleinere waterval dan waar we instapten.
Een uur wachten, dat is dan weer goed voor de horeca, en toen weer terug.

Veli Ston en Mali Ston zijn 2 dorpjes aan een diepe baai die met elkaar verbonden zijn door een muur die ergens in 1300 gebouwd is om de zoutbasins te beschermen tegen rovers waardoor de bewoners hun inkomen misliepen. Tegenwoordig zorgt de muur nog steeds voor inkomen, maar nu omdat toeristen de muur komen bekijken.
Het is de langste verdedigingsmuur van Europa en na de Chinese muur zelfs de langste van de wereld.

De geplande camping bij Dubrovnic was zo vies dat we zijn doorgereden en op de volgende camping nog precies tussen 2 andere campers gepropt konden worden, prima, we slapen en vertrekken weer.

En nu op weg naar Albanië!
Morgen rijden we daar nog een mooie route en overmorgen hebben we afgesproken met Wilma en Fred, daar kijken we naar uit!

Maar eerst gaan we wat grenzen passeren, door Montenegro naar Albanië

Goede reis naar Albanië,wens jullie een heerlijke tijd bij Fred en Wilma!!!!

Berber 2024-05-31 19:18:01

Wat een prachtige foto’s en ik volg jullie weer met veel plezier, fijne reis

CorWilmareisdagboek 2024-05-31 19:19:12

Je hebt toch weer prachtige fotoos gemaakt. Kun jij mij aan de appgroep van Fred en Wilma toevoegen.? Zien jullie Heidi daar ook?

marjatta 2024-05-31 22:35:09

Wilma en fred flinstone. Ik dacht dat die in bedrock woonde 😜 Prachtige fotos weer riet. Camera werkt goed Love de dragonfly. Ik weet dat je die voor mij gemaakt hebt 🤞🏻hoop ik lol

Silly. 2024-06-01 04:32:25

Wat prachtig daar ! Wat een mooie foto's ! En ...wat gaan jullie snel . Wij rijden zo n 250 - 350 kilometer per dag. Maar....ik denk dat jullie meer rijden. Jullie campervriendjes.

Marjan 2024-06-01 08:49:19

250 km is ook ons gemiddelde hoor Marjan maar we hebben even een vliegende start gemaakt

RondjeChina 2024-06-01 09:27:11

O wat een mooie foto’s weer! Ik zou zelf niet over die muur durven lopen , giga hoogtevrees en maar aan één kant een leuning…. En dat heldere water!!! Prachtig! Goede reis en veel plezier met Fred en Wilma!

Marianne 2024-06-01 09:47:49

@Silly you knew! I knew you would know 😘

RondjeChina 2024-06-01 09:56:13

Goede reis naar Albanië. Prachtige foto's. Zo mooi daar en sommige foto,s heel herkenbaar omdat ik er met Ruut ook ben geweest . Vooral de watervallen, schitterend.

Jolanda. 2024-06-01 12:46:19

Mooie foto.s schitterend,Goede reis.

Joop en Marijke 2024-06-02 14:27:28

mooie foto's hoor. De muur is een nieuw fenomeen, als we in de buurt zijn ook eens opzoeken! Ondertussen zijn jullie bij Fred en Wilma, wat leuk is dat en wat gaat t prettig 'als vanzelf' !!!