Van Liechtensteig tot Unterwasser.

Zwitserland, Wildhaus-Alt St. Johann

Onderweg van 9u15 tot 19u45, 34 km
Een erg lange dag maar het is niet altijd even simpel om een slaapplaats te vinden en voor een goede routeindeling te zorgen. Morgen waarschijnlijk korter.

Vandaag in de voormiddag een vals plat continu lichtjes omhoog. Aangenaam om zo rustig de bergen in te wandelen.

Dan plots een pad langs een rivier, mooi maar zwaar.

Dan weer heuvelend schilderachtig mooi

Ik ben enorm dankbaar dat ik dit mag en nog kan doen. Ik voel me gezegend.

PS: erg vriendelijk zijn de Zwitsers wel niet. Een simpele grütsie en verder niets. Ook hier in dit hotelletje: kortaf. Oostenrijkers zijn dan toch eerder gemütlich und warm.

mooie spreuk ook al is het soms moeilijk .maar moeilijk gaat ook zeker als je die km goed aankan. Mooie kerk. zwitsers kunnen dat toch goed. bedankt Paul ik geniet ervan raymond . Ik denk aan onze pelgrimstocht van 2011 naar Assisi veel gelijkenissen ook na de tocht platte rust is brood nodig.

raymond remans uit eversel 2024-08-30 21:56:33

Wat een mooie tocht en weer die prachtige foto’s!

Mama Coolen 2024-08-30 22:51:44

Voetjes zien er nog heel netjes uit, na al die kilometers ! Geen blaren, geen wrijfplekken …. “Morgen komme nieuwe dag “… eerst rusten… en voor morgenvroeg hopelijk een stevig ontbijtje 👍👍💪

Simone Beerten 2024-08-31 02:12:35

Het lijkt wel een natuurwet. De mooiste wegen zijn enkel via stevige inspanningen te vinden. Sterk de wandelaar die dan de kracht heeft om er van te kunnen genieten. Het geeft veel goesting om ook weer op pad te gaan. (maar toch liever op de fiets🤷). Knap werk Paul.

Mieke en Danny 2024-08-31 08:30:44

Als wandelt zie zoveel meer ,echt chapeau Paul dat je dit allemaal doet en na de wandeling ook nog niet te moe bent om je wandelverslag met ons te delen ,ja Zwitsers zijn niet de vriendelijkste .....

Rita V 2024-08-31 09:16:13

Lieve Paul, Ik ben nu al blij dat ik vanavond weer een reisverslag krijg én ik heb je reis van gisteren opnieuw gelezen!

Mama Coolen, 2024-08-31 11:35:26

een station in elk dorp en toch lege treinen ? prachtige foto's van mooie natuur in Zwitserland.

Mariette Govaerts 2024-08-31 12:39:22

Voeten blijkbaar nog in voldoende goeie conditie om tocht verder te zetten....;-)