Op Safari…

Nederland, Bussloo

Voor mijn verjaardag heb ik van Louis een weekeindje weg gekregen. Helemaal niet ver weg maar er lekker even tussenuit met z’n drietjes. We zijn wel 20 hele minuten van huis. Wow, wat een onderneming. Voordat we wegrijden besef ik me dat ik het gewoon kan halen mocht ik wat essentieels zijn vergeten. Van inpak stress geen sprake!

We hebben allebij nog de ochtend gewerkt en rijden in de loop van de middag de oprit af. Binnen no time zijn we gearriveerd. Wat heerlijk. Zo zit je nog achter de computer en zo sta je midden op de camping van ‘Outdoors Holten’ waar een ‘Luxe Safari Tent’ voor 2 nachtjes ons thuis wordt. Alles zit erop en eraan. We laden de auto uit, doen een snel rondje door de tent, kijken onze ogen uit en rijden dan snel door naar het altijd bruisende centrum van Holten voor wat boodschappen en een bakkie bij de wel bekende warme bakker.

We kennen het hier. Ruim een jaar geleden toen we nog een soort van met z’n tweetjes waren en ik Saar heerlijk de hele dag dichtbij met me mee mocht dragen zijn we hier ook geweest. We zaten op dezelfde camping in een ‘Diamond Suite’ mét een heerlijk groot bad. Hebben wat wandelingetjes gedaan in het bos en zijn elke dag een kopje koffie wezen drinken bij diezelfde warme bakker in Holten.

Dat hebben we ons nu ook voorgenomen. We pakken voor Saar enthousiast een kinderstoel en schuiven haar bij de tafel. Tegen die tijd dat onze koffie wordt gebracht is Saar de kinderstoel al ontvlucht. Geen denken aan. Zij wil op avontuur!
Ze is al met iedereen vrienden aan het maken. Zet haar guitigste gezichtje op en krijgt al gelijk een gratis croissant van de mevrouw achter de balie. We twijfelen of we hier ook gelijk een hapje blijven eten. Met Saar ‘on the go’ lijkt dat niet echt de meest logische keus. Maar dan komt de tafel vrij bij de speelhoek. We verkassen ons hebben en houwen en gaan dan toch ook voor een hapje eten. Saar haar ‘kinderpannenkoek’ blijkt gewoon formaatje ‘groot mens’ te zijn. Dus na nog geen kwart is zij ‘m al gepeerd. Het kinderhoekje heeft ze ondertussen ook al wel gezien waardoor ze meer interesse heeft in de rest van het restaurant. Gelukkig begint het al tegen sluitingstijd aan te lopen en is het grootste gedeelte al leeg. Ze kruipt er parmantig op los en begint nu vrienden te maken bij het schepijs. Louis en ik eten om en om ons bord leeg. Via de AH weer opweg naar onze tent. Voor Saar is het mooi geweest en valt onderweg in slaap. Ik til haar slapend naar de tent en kruip met haar nog even lekker in de schommelstoel terwijl Louis het hout in de vuurschaal aansteekt. Na Saar haar dutje duiken we nog even lekker in bad en daarna hop, Saar het bed in. Het duurt even voordat Saar slaapt. Al die indrukken moet ze eerst zien te verwerken waardoor ik net zo hard in slaap val. Tegen die tijd dat ik wakker wordt komt Louis het bed juist. Ach, hij is niet anders gewend. Mijn tankje is tegenwoordig eerder leeg dan de dagen om zijn….