Sevilla, sfeervolle, gezellige stad

Spanje, Santiponce

Dinsdag 23 april vertrekken we naar onze volgende grote stad: Sevilla, een rit van een 150 km.
GPS en auto doen het schitterend, wolken met nu en dan zon. Niets te warm.
Sevilla is groter dan we dachten en komen in de drukte terecht. We hebben een camperplaats opgezocht aan het water, net buiten het centrum. GPS stuurt ons een weg op waar we niet in kunnen, we rijden de file in en zorgen voor wat extra opstopping door te draaien waar het niet mag. Geen ongelukken, geen boetes, we komen uiteindelijk terecht.
Het is de meest afschuwelijke vuile plaats waar we al gestaan hebben. Blijkbaar is het een groot terrein waar nieuwe auto’s worden opgeslagen en waar constant autotranssporters auto’s halen en brengen. Een drukte van vanjewelste. Tel daarbij het aanrijden van campers, we stonden daar met 120 wagens (ik heb ze geteld). Echt druk, maar goed het is maar voor 1 nacht. Het terrein is goed verlicht, afgesloten, camera bewaking en aan de receptie toezicht. We voelen ons hier alvast veilig en ‘s nachts zeer stil, veel beter dan in Lissabon (daar was het echt griezelig en lawaaierig).
Sevilla is een ideale stad om met de fiets te bezichtigen, overal mooie fietspaden die langs alle bezienswaardigheden van de stad komen.
Via het park komen we op het ‘Plaza de Espana’, prachtig groot plein, gebouwd om de vrede tussen de verschillende provincies te bevestigen. Er staan 52 banken met afbeeldingen van de verschillende provincies.
We fietsen verder naar de kathedraal, en het Alcazar. Hier zijn de wachtrijen zo lang dat we beslissen alles langs de buitenkant te bezichtigen en onze tijd niet gaan verdoen door aan te schuiven. We kuieren door de kleine gezellige straatjes vol souvenirwinkeltjes en lokale specialiteiten. Leuk!
We fietsen nog wat rond en vinden Le torre del Oro, hier werd het goud uit de ‘nieuwe wereld’ opgeslagen en diende later als gevangenis.
Op de terugweg nog wat boodschappen gedaan en terug naar de camper. Rustige nacht gehad, drukke morgen, maar op tijd weg en nu richting Granada met een tussenstop voor Antequera.
Sevilla ziet ons zeker nog eens terug.

Zeer mooi . Geniet er van.

Irene 2019-04-25 08:13:23

Zou ik zeker nog eens terug doen ! Wij hebben daar super herinneringen aan !

Michèle 2019-04-25 08:39:54

Mooi maar vermoeiend zeker? Om lange wachtrijen te vermijden kan je misschien on line tickets reserveren voor het Alhambra in Granada , je daar zeker een halve dag in rondkuieren . Nog veel plezier !! Lieve groet Françoise