Blaye, La Couronne, La Rochefoucauld, Montmorillon, Boulleret en Saint - Imoges

Frankrijk, Saint-Imoges

Zondag en we gaan op pad richting Blaye, we rijden de groene weg en de route de vignobles. We worden erg blij van het typisch Franse leven, leuke dorpjes. Het is erg druk overal, we komen erachter dat de Fransen vandaag moeten stemmen. Komen door een dorpje waar iemand oesters staat te verkopen, ik lus ze niet Geert is er gek op. We stoppen en kopen 8 oesters voor 4 euro, niet te geloven zo goedkoop. Feest was gauw over, winkeltje ernaast gegrilde kip met van de gegrilde aardappeltjes, lekker voor vanavond. Flesje witte wijn kopen , de kip was 20 euro, de aardappeltjes 5 euro schrok me rot. Echt weer wennen als je uit goedkope landen komt hoor🤪💃🏻. Uiteindelijk kiezen we voor een camperplaats bij Chateau Marquis de Vauban sc 53173. Geweldig wat een locatie, gaan aan watertje staan en het genieten is begonnen, blijven 2 of 3 dagen even rust nemen de omgeving bekijken. De zon schijnt, 23 graden en een perfecte locatie wat wil je nog meer. Hebben een wijnproeverij gehad, erg leuk 2 flesjes wijn gekocht, niet onze prijs klasse. Tot de volgende keer.

Maandag alweer en we gaan na het ontbijt lopen naar Blaye om citadel en stadje te bekijken. Nou lachen hoor, lopen heerlijk langs de Gironde het is niet te warm. We komen aan bij begin stadje maken foto’s van stukje zijrivier dat door eb modder is, Geert zegt we zijn hier al geweest🙈😱😂. Lopen 5 meter door en ja hoor alles komt boven, vooral de citadel toen uitgebreid bezocht incl.oude centrum. Toen was er nog een camperplaats, die is nu verplaatst en ligt tegenover waar wij nu staan, mooie nieuwe cp voor 90 campers. Dit is de 2 e keer dat het ons overkomt deze vakantie😂🙈maar het mag de pret niet drukken, moeten erg lachen. Gaan eerst maar koffie drinken, heerlijke koffie maar de prijzen toch echt anders dan Spanje en Portugal. Gaan toch rondje lopen door oude centrum wat wij echt geweldig vinden, dan de bakker en terug naar de camper. Daar lunchen we en gaan heerlijk buiten zitten, niet warm weinig zon, maar perfect. Oh ja lekker glaasje wijn welke we hier gister gekocht hebben, wat een leven.

Dinsdag verlaten we deze geweldige camperplaats, nemen afscheid en gaan naar de Lidl. De grootste(nieuw) ooit gezien. Dan gaan we richting Angoulême, willen even naar een telecom winkel kaartje voor in de tipilink kopen onze gb bijna op. Voetbal en weekend autosport😜🙈. Winkel gesloten definitief, lekker dan was spannend stukje stad🙈snel weg wezen op naar La Couronne in het centre commercial zit SFR, 9 km en gevonden. Heel aardige jongen nu een kaartje met 200 gb voor 19,95€, waarvan 100 gb in heel europa gebruikt kan worden, geweldig. Dus alles loopt nu weer via de tipi link. Kan ik aanbevelen hoor de tipi link. Nu op een heel eenvoudige cp Les Pommiers de la Tourette sc105029. Maar ook heel belangrijk, eindelijk naar de kapper geweest bij het centre commercial zat een dames kapper😉als je haar maar goed zit. Nu voetbal kijken morgen weer stukje verder.

Woensdag en helemaal blij Nederland heeft eindelijk gewonnen met voetbal, spannend hoor.
Wij gaan op pad en onze eerste stop is La Rochefoucauld, oud dorp met kasteel🙈we gaan het kasteel niet bezichtigen maar maken wel wandeling door oude dorp. Drinken koffie, bezoeken klein klooster en een leuk opgezet oud boekwinkeltje. Halen vers stokbroodje voor de lunch en gaan weer verder. Rijden echt door het platte boerenland, leuk. Dan gaan we naar Montmorillon oud boekenstadje er is een cp Air Municipale sc 40161, prima plek. Einde middag lopen we naar oude gedeelte aan onze kant, boeken gedeelte. Het is geweldig dit oude centrum, oude boekenshops maar alles is stil. Ik denk dat wij de enige toeristen zijn🙈😱. Na wat rond dwalen zien we een terras en ploffen neer, nemen drankje gaan terug naar camper. Donderdag voor we weg gaan, lopen we naar de overkant en bekijken andere gedeelte van het oude centrum, leuk. Wij nu chillen trusten voor straks.

Donderdag alweer en het regent, we gaan niet lopen naar het dorp het is niet anders. We vertrekken in de regen en gaan eerst gas en diesel tanken en dan zetten we de navigatie richting Loire. Ondertussen ook weer droog. We zijn de graanvelden beetje zat, dus passen de route aan en nemen de N151. Schiet iets meer op dan binnen door de kleine weggetjes. Eten een lunch bij de warme bakker onderweg, heel leuk 4 kleine broodjes voor 5 euro( vergeten foto te maken)koffie erbij tjakka, en door. Uiteindelijk komen we in Boulleret terecht sc 14109, voor de camperaars onder ons heel leuke stek, sani zuil en 3 plekken met picknick tafel. Leuk huisje erbij met ruil objecten en eigengemaakte dingen bijv.haken breien hangen en staan op veldje, zie de foto’s. Bij de winkels kun je muntje halen voor stroom en water. CP is gratis, water 2 euro stroom 2 euro voor 6 uur. Heerlijke banketbakker op de hoek🤪🙈😂. Wij maken een plan om naar huis te gaan. Maandag komen we thuis, woensdag en vrijdag krijgen onze kleindochters Gioia en Feline hun diploma , Gioia van de Jeans school Amsterdam, Feline heeft haar Gymnasium diploma gehaald, daar willen wij natuurlijk bij zijn. Wat zijn we trots op onze meiden, heerlijk ook om iedereen weer te zien na 4 maanden zwerven. Maar ook zijn we blij dat het met onze gezondheid goed is gegaan, beetje griep denk ik nu gehad, als dat alles is😂. Straks lekker douchen in camper, gaat prima morgen weer verder.

We hebben een goede nacht gehad en zijn al vroeg uit de veren, echt vroeg hoor 7 uur🙈😂niet normaal. Ontbijten en om half negen rijden we weg van deze geweldige plek. Onderweg halen we even stokbroodje voor de lunch. Gaan richting Reims, nog stukje champagne route rijden en genieten van het platte land. Moet nog wat boodschappen doen maar dat doen we zaterdagochtend wel. Komen door leuke echt oude dorpjes weer, blijft genieten, parkeren de camper en gaan lunchen. Zoeken camperplaats uit, gaan naar Saint-Imoges aire de campingcar sc 46112, geweldige stek. Ziet er gezellig uit, middenin het groen😍. Is nog plek dus top, als eerste gaat de schotel omhoog😜staat👍🏼. Vrije training formule1 en 2 voetbalwedstrijden dus je snapt wij zijn onder de pannen. Wijn,bier eten snaai werk alles is er, 😹😹😹💃🏻. Geert is een koplamp aan het verwisselen, was er 1 stuk. Geert straks even chillen heeft 245 km gereden dus mooi voor vandaag. Maandag zijn we weer thuis, veel kijkplezier allemaal met voetbal en F1.

Lieve groet Geert en Ineke

Mooi jullie reis,naar ook aan mooie reizen komt einde. Plannen maken voor een volgende is ook leuk

Beppie 2024-07-05 17:47:58

Mooie tips voor cp. We slaan ze direct op.

Kobus &Toos 2024-07-05 18:47:13

Nu zo te lezen kun je beter oesters eten dan kip 🤪 ik lust die glibberdingen helaas ook niet.🤢. Mooie reis hebben jullie gemaakt en fijn vooruitzicht om bij de diploma uitreikingen te kunnen zijn. We hebben weer veel langs zien komen, sterkte met alle foto’s of ga je geen boek maken dit keer. Bedankt weer voor het meereizen. Groetjes Rob en Paula