Dag 24 Mérida Rustdag

Spanje, Merida

Rustdag 3
Gisteravond nog wat rondgeslentert door de stad met uiteraard een drankje en wat tapas. En zelfs op de terugweg naar huis nog even een gravelpad genomen 😂
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en na een prima, zelf verzorgd, ontbijt weer richting de stad gelopen om een beetje de toerist uit te hangen.
In Spanje respecteren ze nog de zondagsrust en dat betekent dat de winkels allemaal gesloten zijn.....uiteraard op de horeca na.
De Romeinen hebben hier een behoorlijke rotzooi achtergelaten dus er valt hier en daar wel wat te zien.
Helaas was de rij voor het Teatro Romano zo lang dat we besloten om dit maar niet te doen.
We hebben er inmiddels al heel wat fietskilometers opzitten en ook al behoorlijk wat gewandeld dus op sommige momenten is de fut er wel een beetje uit. Gelukkig viel ons oog op zo'n belachelijk city treintje, en aangezien we toch in een melig bui waren besloten we maar in te stappen om via deze manier een kleine rondleiding te krijgen door de stad. Ondanks dat het treintje vierkante wielen had, en je af en toe met je hoofd het dak aanraakte, was het een amusante belevenis.
Na een bakkie met gebak en nog wat Romeinse bezichtingen werd het weer eens tijd voor een terrasje.
De temperatuur was inmiddels weer opgelopen tot over de 30 graden en we besloten om terug te gaan naar ons appartement om daar te eten en ons aan te passen aan de Spanjaarden......dus Siëstatime😃
Na het middagdutje nog een kleine stadswandeling gemaakt en alvast het begin van de route voor morgen verkend zodat we niet eerst nog een toeristische route rijden. Het plein in de stad bruist weer van gezelligheid, en dan is de keuze natuurlijk vlug gemaakt.....dachten we.
Het was warempel nog even zoeken naar een plekje....maar we zitten😃
Morgen onze laatste dag in Spanje, ergens halverwege de rit naar Elvas passeren we de Portugese grens en gaat ons avontuur daar nog een paar dagen verder.

Ons levenslied van vandaag:
André van Duin....als ik tweemaal met mijn fietsbel bel😂

Gerrit bevestigde vandaag dat het weer erg warm was vandaag en dat het goed was dat wij ons rustig hadden gehouden. Nu om 19.45 is het nog 33 graden.

Tot morgen vanuit Portugal
Esther en Pascal

Wat een heerdag en mooie stad😍

Anke 2023-10-08 21:13:15

Wij hadden jullie toch niet in een toeristentreintje verwacht, maar wat schetst onze verbazing? En kennelijk was het nogal amusant ook. Het dak van het treintje schatten wij alleen wat hoger in, dus hoe je daar met je hoofd tegen aan kunt stuiteren is ons een raadsel…😛 Mérida ziet er uit als een interessante stad met nogal wat Romeinse historie. De huidige Spanjaarden zijn zo te lezen meer geïnteresseerd in wat de horeca zo al te bieden heeft….en geef ze eens ongelijk in die hitte daar. Wat zullen die blij zijn als straks de wintermaanden komen. Maar zover is het nog niet. Jullie kruipen morgen weer op de carbon ros om de volgende grens te gaan passeren. Wij zijn weer reuze benieuwd….ook naar de foto’s.

Johan en Richard 2023-10-08 22:50:19

Prachtige foto's weer. Heerlijk om te zien dat jullie zo (met elkaar) genieten ☺️ En de Portugese grens gaat morgen alweer gepasseerd worden! Jullie komen dichter en dichterbij. Succes en neem een pastel de nata of 2 voor ons mee aub 😗 Liefs, Armijn & Raoul

Armijn & Raoul 2023-10-09 02:33:41

Zo te zien hebben jullie een heerlijke rustdag gehad. En weer mooie en leuke foto’s.Vandaag weer verder naar de Portugese grens

Daan 2023-10-09 08:05:48

Zo leuk om de tourist uit te hangen en je te laten rijden, zeker met die temperaturen 🥵 Genoeg te zien, en mooie foto van oud en "nieuw". Nu weer nieuwe energie voor de volgende grens passage. Stukje dichter bij de fado....

Margo 2023-10-09 08:31:39

Heerlijk zo'n recuperatiedag. Lekker even niet op de pedalen staan maar eens voelen hoe schoenen zitten die je dragen over de verschillende leuke paden die dit plekje te bieden heeft. Echt verdient zo'n dag. Geniet er maar van met de laatste etappes nog voor de boeg. Ps. voorzichtig met gebak vandaag. Elk grammetje neem je mee ...........