Dag 15 Calizzano - Ventimiglia 121km

Italië, Ventimiglia

We hebben een structureel probleem met de navigatie.
Vanmorgen als eerste maar weer in de kermisattractie gestapt, anders kun je de rit in de lift echt niet noemen😃.
Het enige gedekte ontbijt tafeltje was voor ons bestemd, het ontbijt was net als het hotel; heel eenvoudig.
Bij het vertrek was het vanmorgen nog behoorlijk mistig en fris, maar aangezien we meteen begonnen te klimmen konden de vesten alweer vlug uit. Het was uiteindelijk nog een redelijke klim van 10km, in het begin maar 3% maar op het einde ging hij naar 7%.
Eenmaal op de top was de mist verdwenen en begonnen wij aan een mega lange afdaling met prachtige uitzichten en dorpjes zoals Zuccarello. Na een kilometer of 20 berg af kwamen we in Cenesi hier heeft pas een enorme bosbrand gewoed, dat zag je en dat rook je. Na deze mindere ervaring zagen we in de verte de zee en was het tijd voor een eerste korte stop. Na een prima kop koffie, een kleine versnapering en wat zonnebrandcrème ging het richting Albenga, hier kwamen we warempel een Decatlon winkel tegen en konden we dus onze voorraad energypillen weer aanvullen en zelfs even de banden weer op spanning brengen. Helaas waren schoen plaatjes uitverkocht dus daar moeten we morgen maar even naar op zoek gaan.
Eenmaal aan de kust ging de route verder door het water???
Na 3 rondjes door de stad uiteindelijk de navigatie maar weer uitgezet en via de navigatie op de telefoon verder gefietst. Uiteraard leverde dat ook meteen weer wat meer kilometers en hoogtemeters op. Na een korte stop voor een colaatje en een focaccia tomaat in het gezellige San Lorenzo al mare bleef het zonnetje schijnen en ging de weg op en neer langs de kust.
We hadden al behoorlijk wat kilometers weggetrapt vandaag en ook het warme weer en het rijden over een iets te drukke kustweg hakte er best wel in. Uiteindelijk kwamen we voor San Remo eindelijk op een fietspad terecht, ook dit fietspad is aangelegd op een oud spoorbaan traject en voor zover ik me kan herinneren is dit pad ooit tijdens de Giro geopend met een tijdrit. Helaas heeft het asfalt ook hier al veel geleden en stuiter je hier en daar nogal door de wortel opdruk van de bomen.
Iets verder dan San Remo werden we van het fietspad afgestuurd ivm een wielerwedstrijd, de vervolg route moesten we zelf maar uitzoeken want daar was de beste verkeersregelaar niet voor ingehuurd.
Uiteindelijk maar weer via de, te drukke, hoofdweg door gereden naar onze eindbestemming van vandaag; Ventimiglia, hier werden we al nerveus opgewacht door de eigenaresse van het appartement....we waren namelijk een half uurtje te laat.
Tot op heden hebben we echt niks aan te merken hier, het ziet er prima uit en we hebben een wasmachine 😃 en restaurants in overvloed.
Morgen lekker niks doen, behalve wat onderhoud aan onze fietsen want die hebben het behoorlijk zwaar, en natuurlijk kijken wat met onze navigatie aan de hand is.
Nu, na een prima avondeten aan de kust van Ventimiglia een klein afzakkertje nemen in ons appartement en dan lekker slapen.

Sabientjes weer update;
Na een mistige starten een temperatuur van 13' werd het al snel warmer, vanmiddag ging het kwik naar 28' en de wind kwam van zee.

Arrividetci
Esther en Pascal

Helloschen, Wat een belevenissen weer vandaag!!! Prachtig hoe jullie hiermee omgaan en volhouden💪🏼💪🏼. Toppers🚵🏻‍♂️🚵🏼‍♀️

Pascalle 2021-09-19 00:01:47

geweldig wat jullie allemaal meemaken, en ook steeds blijven lachen. Veel plezier morgen met jullie rustdag. En ik zie al weer uit naar het volgende verslag.

Jose Kluiter 2021-09-19 00:21:19

Het is wel ieder dag spannend wat jullie meemaken en weer tegen komen overdag, en ook nog zo een fijne navigatie. Echt knap hoe jullie dit doen. Geniet van jullie verdiende rustdag.

Danielle 2021-09-19 03:07:13

Geniet van jullie rustdag

Brigiet 2021-09-19 08:00:15

Fantastisch hoeveel kilometers jullie wegtrappen!!! 💪🚲 Mooie uitzichten maken het de moeite waard!📸📸 Veel succes nog met de vele klimpartijen 📈📉en hoop dat de navigatie jullie niet naar verweggistan stuurt.... 🗺⬆️↩↪🔄🔙🔜🔝🔀❓🤷‍♂️🤷‍♀️ Go toppers👍

Margo Verhoog 2021-09-19 10:59:56

Ha, daar zijn we weer. Wij zien jullie avonturen voorbij komen maar vooral weer een tweetal stralende glimlachen. Jullie hebben het wel goed daar met elkaar volgens ons. Genieten jullie verhalen! Liefs vanuit Eindhoven, Armijn & Raoul