Dag 9 Zuidlaren - Hellendoorn 111km

Nederland, Hellendoorn

Op weg naar het zonnige zuiden.

Gisteravond zijn we op aanraden van onze B&B terecht gekomen in een leuk restaurantje in het centrum van Zuidlaren.
We hebben voor het verassingsmenu gekozen en het was wederom verrassend goed😃.
Aansluitend werd het een onrustige nacht in onze prachtige B&B, midden in de nacht heeft Esther de plaatselijke loodgieter nog moeten bellen omdat ze tijdens het drinken van een slokje water aan de kraan met haar ketting bleef hangen. Het kettinkje brak en het sieraad wat er aan hing verdween in de gootsteen.
Uiteraard is geen klus te gek voor Picobello BV, en zo werd ik dus om 4 uur 's nachts uit mijn bed getrommeld om dit euvel even op te lossen. Om vijf over 4 lagen we dus weer lekker in ons bedje en was het sieraad gered.

Vanmorgen na een super ontbijt eerst even langs de Jumbo voor wat kleine boodschappen zodat we niet voor verrassingen kwamen te staan in het Drenthse en Overijselse land.

Onze tocht begon vanmorgen over prachtige Drenthse wegen richting Assen. Na een uurtje werd er ook in onze 10e hoofdstad aangemeerd. Hier werden we weer lekker getrakteerd op koffie met gebak.
Langs het TT circuit ging onze weg verder over de Drenthse heide, prachtige uitzichten, loslopende schapen en helaas een fietspad met veel kuilen waardoor ondergetekende soms een toontje hoger zong.
Na een lekkere picknick ging de route verder door het boerenland, de reuk en de duizenden vliegen waren de hoofdpunten van dit gedeelte. Gelukkig fietsten we daarna weer een mooi natuurgebied in, en was zelfs een kleine omleiding geen probleem.

Na 111 km bereikten we ons einddoel van vandaag; B&B het hof der wonderen.
Het grootste wonder is echter dat alle restaurants hier in de buurt op maandag gesloten zijn, en dat alleen in een dorp 4 km verder op terecht kunnen.
Gelukkig heeft de eigenaar zijn auto aan ons aangeboden, waarschijnlijk gaan we even wat halen in het dorp en eten we het in onze B&B op.
Maar daarover morgen meer!
Dan gaat onze tocht verder naar Arnhem (we verwachten hier een heus welkoms comité)
De bölkes en bis murge.

Pelleboers weersupdate:
Een heerlijke zonnige start 12' en een zuchtje wind tegen.
Vanmiddag nog steeds hetzelfde zuchtje wind tegen volop zo'n en 28'

Door jullie tour door Nederland krijg ik ook een beeld van plaatsen waar ik nog nooit ben geweest. Morgen wordt echt een hele warme dag, dus goed drinken!

Rob Pantani 2020-09-14 18:32:38

Fijn dat het goed gaat! Veel plezier de laatste daagjes!! Groetjes, Milan

Milan 2020-09-14 18:43:45

Supergaaf waar jullie allemaal langskomen, ook erg knap die afstanden!! Leuke foto's wederom :) Morgen staan wij jullie vrolijk als altijd op te wachten als heus committee van 2, in de mooiste stad van Nederland... Geniet van jullie avond xxxxx

Silke en Rafael 2020-09-14 19:58:26

Weer een boeiend verslag met leuke foto's geniet nog van de laatste dagen🚴🌞😎☀️🚲

Brigiet 2020-09-14 20:46:33

Slapen, werken en boodschappen doen hoort er ook bij. Verder genieten van de tocht (niet altijd) en de avond. En voor morgen weer een mooie toer. Groetjes Pa,

Pa 2020-09-14 21:26:31

Heerlijk die plaatjes van ons mooie kikkerlandje. Zo komen wij (dankzij jullie) ook nog eens daar😊 We houden ons aanbevolen voor de tips. Veel plezier morgen en doe de groetjes aan het welkomstcomite! Liefs vanuit Eindhoven😘

Armijn en Raoul 2020-09-14 21:31:09

Mooi om te lezen over jullie geweldige tocht geniet en veel voorspoed toegewenst op de terug weg.