Dag 12 pfunds-Latsch 86km

Italië, Latsch - Laces

Vandaag de dag van de Reschenpas😀
Nadat we hadden genoten van een prima ontbijt bij frau Plangger en de was hadden ingepakt die deze lieve mevrouw voor ons had gewassen moesten we er echt aan geloven.
Het was vanmorgen weer een frisse start met een graad of 5.
Het zonnetje had zich nog verstopt achter de bergen en de koude wind blies zacht in ons gezicht.
Na een rustig en vlak begin waar we de beentjes een beetje konden opwarmen begon het eerste klimmetje 300 meter 10% en daarna een kilometertje 3% en als afsluiter 1,5 km 6% intussen waren we in Zwitserland beland, de afslag naar Samnaun lonkte i.v.m. het taxfree winkelen maar sterk als we zijn fietsten wij vrolijk door richting Reschenpas. Na een kille afdaling en zelfs in de bergen een baustelle gingen we voor de eerste keer over de Italiaanse grens. Dit was van korte duur want we moesten meteen weer linksaf terug naar Oostenrijk, hier begon de klim naar de Norbertshohe 6km lang aan 7% met 11 genummerde bochten (en een stuk of 4 zonder nummer😀)
Wat gelukkig maar door een paar oplettende automobilisten is opgemerkt is dat ik hijgend en puffend achter, de als een jonge hinde dartelende, Esther naar boven fietste de bochten een voor een aftellend.
Eenmaal boven werden we beloond met de zon en een prachtig uitzicht over Nauders.
Na een korte fotosessie gingen we weer verder richting Reschen wederom over de Italiaanse grens en na een laatste klimmetje van een kilometer aan gemiddeld 5% bereikten wij het prachtige meer.
We dachten inmiddels wel de mooiste plekjes te hebben gezien maar ze worden met de dag mooier!!
Na onze dagelijkse versnapering zijn we weer rustig doorgefietst langs het prachtige stuwmeer richting Burgeis. Helaas kwamen we hier weer een baustelle tegen waardoor we genoodzaakt waren om van de route af te wijken met als gevolg een lange adaling over een zeer drukke weg.
Gelukkig konden we daarna de route weer oppikken en kwamen we uiteindelijk in het prachtige vestingsdorpje Glurns. Na hier even wat vitamine D te hebben getankt ging de weg weer verder naar onze eindbestemming.
De laatste 25 km gingen licht bergaf door de ene na de andere appelgaard (uiteindelijk wel een beetje saai)
Na een kleine zoektocht en een bezoek aan de plaatselijke fietsenwinkel ( voor een setje schoenplaatjes) vonden we ons pensionnetje voor vanavond.
We zijn inmiddels over de helft van onze, tot nu toe, prachtige reis voorlopig laten we het heftige klimwerk even achter ons tot we in de Toscane zijn.
Morgen gaat het richting Auer met maar een paar hele lichte klimmetjes.

Pelleboers weerupdate:
Het begon vanmorgen erg fris met 5 graden, de zon speelde tot een uur of 11 verstoppertje achter de bergen maar toen hij uiteindelijk te voorschijn kwam werd het nog 23 graden.
De wind was vanochtend onze grootste plaaggeest windkracht 2 tot 3 tegen. Vanmiddag was hij nog tegen ons maar voelde hij gelukkig niet meer zo koud aan.

Buona serata,
Esther en Pascal

Oh heerlijk jullie waren bij mijn 2e 'thuis' ... Nauders ... geniet en als ik die foto's zie wil ik weer naar 'huis' ... en jullie hebben de Reschenpass via Martina genomen (de 11 bochten), ja die is pittig maar oh zo mooi ... succes verder 💪💪

Marcel (appie) 2018-09-27 19:57:09

Tjonge jonge wat een geweldige tour maken jullie!!!Super genieten ook is het hier en daar brrrr...koud maar prachtige omgeving.Genieten!!🍀🍀👍🏼👍🏼

Pascalle 2018-09-27 19:59:51

Het was berg op en berg af. Helaas de appelgaarden waren saai. Maar er is ook veel moois om ervan te genieten. Groeten Pa.