Start onderzoek

Nederland, Den Ham

Vandaag was het een drukke dag, mijn planning was vol, verschillende dingen moesten in orde gebracht worden.
Ik moest mijn dag vroeg starten omdat ik al om 11u bij de slager moest zijn voor het onderzoeksmateriaal (poten en oren).
Zoals gewoonlijk nam ik de fiets en reed ik eerst naar de dierenkliniek om mijn spullen te zetten, vervolgens reed ik met de fiets verder naar de slagerij 'Bennie Ekkel' in
Den Ham. Het is van de dierenkliniek zo'n 7 minuten fietsen. Eenmaal aangekomen, sprak ik daar met de medewerkster af, om elkaar rond 12u30 aan de ingang van de dierenkliniek te zien. Ze ging het materiaal met de auto meebrengen, oeff dacht ik toen want met de fiets meenemen was geen optie.

Snel ben ik weer terug gefietst naar de dierenkliniek. Ik had nog veel werk te doen en kon elke minuut benutten.
Ik maakte afzonderlijke labels voor elke poot en elk oor. Ondertussen was het onderzoeksmateriaal al aangekomen, ik bedankte de medewerkster en nam het snel mee naar de koelkamer om het daar even te bewaren. Dit stond namelijk nog op het programma; oefenen bioptname (articulair en elastisch kraakbeen, instellen van camera, bioptname van blanco's (5 poten en 5 oren) en tot slot volledige bakken maken van kippengaas.

Ik was rond 22u15 klaar en keerde snel terug naar huis vooraleer het pikdonker ging worden. De bakken waren niet volledig klaar, maar ik besloot om ze toch vandaag te maken aangezien ik dit zo had gepland. De poten en oren konden dan ook omgeven worden door dat kippengaas ter bescherming tegen aaseters.