Rust dag

Verenigde Staten, Rexburg

We zijn later opgestaan en bij het ontbijt vast gesteld dat de sneeuw welliswaar iets later komt in Yellowstone, het vriest er heel de dag en de wind is nog een tantje straffer dan gisteren. Ook bezit de huir auto geen winter/all weather banden. Het besluit valt definitief, we blijven hier rond Rexburg. Hier word in de middag na 2 uur ook regen verwachten dus iets actiefs is voor de ochtend.
Het zonnetje schijnt en het is 6 graden. We gaan naar Idaho Falls Zoo at Tautphaus Park, zo'n kleine 40km verder.
Het is een niet al te groot park, dat er uitzien als een uit de kluiten gewassen kinder-dieren-aai-boerderij.
Alles ziet wel schoon en een aantal hokken zijn duidelijk goed vernieuwd. Bij de ingang krijg je een Token om de volgende vernieuwing te sponsen. Ik kan me alleen de keuze herinneren die we simultaan maakten: sneeuw luipaarden!
We lopen hier een rondje van dik 1 uur en zien we een hoop kat achtige: leeuwen, tijger en sneeuw luipaarden. Een aantal vogels en dieren zijn naar binnen gehaald vanwege de temperatuur. Ook is het verblijf van de lippenbeer op dit moment in onderhoud. Daarnaast zien we rode panda's, Gibon, zeebra's en 1 zeer luie lama (ligt voor dood op de grond te slapen) Bij de groep Flamingo's heeft Hayley de grootste aandachtsspanne.
Als we bij de auto zijn gaan we even naar de Mall en de Walmart om te zorgen dat we morgen op onze lange tocht niks te kort komen.
De auto is volgetankt en als we bij het hotel aankomen sneeuwt het zelfs even (het is rond half 3). Het houd ons niet van een uurtje zwemmen in verwarmd water!

Hayley ik snap het wel de voorkeur: Flamingo's………de kleur 🤪😂🤣 Nu heerlijk verder rijden en op naar het beter weer !

Anneke 2024-05-02 06:32:39

💓

Anita 2024-05-02 06:54:33

Gaaf, sneeuwluipaarden. Je zou ze zelfs door het hek kunnen aaien haha